Sider

16. september 2013

Grå gulvtæpper - must have til efteråret

Det grå guld har en lidt anden betydning hjemme hos os. Jeg elsker nemlig farven grå. Jeg synes grå i sig selv er smukt, men grå får det bedste frem i så mange andre lækre farver, så det er bare om at kombinere dem. Med efterårets komme, er der dømt hygge indendørs og til det har jeg fundet de bedste grå gulvtæpper der sikrer varme fødder og tilføjer ro i rummet. 

Vores tæppe // Ellos
Uld/bomuld // Ellos 

Favorit tæppet. Uld // Hay

Langhåret tæppe // IKEA 

Uldtæppe // Normann

Godt køb. Uld // Idemøbler 

Til slut et lille rundt hæklet tæppe håndlavet af garn af genbrugte stofstrimler, der er blevet tilovers i tekstilindustrien. Vil passe perfekt i et hygge hjørne under en Eames gyngestol.


Hæklet genbrugsguld // Frøernes Hus

Soft grey rugs are a fall must have. Not only do I love the color grey, I love the calmness that it brings and the way it makes so many other colors look amazing. I have found some favorites for you, including a small crochet rug, made out off recycled scraps from fabric from the clothing industry

9 kommentarer:

  1. Hej - er dit gulvtæppe det fra ellos der hedder Helene grå?:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bianca,
      Ja, det er præcis det. Som du kan se på mit billede er det meget mørkere i virkeligheden end det fremstår på Ellos' billeder. Jeg blev godt overrasket, men synes stadig at det er fint, så det har fået at blive. :) Ha en super dag!
      Mvh Caroline

      Slet
  2. Tak for dit svar, var nemlig i tvivl fordi dit så mørkere ud, og synes det er flottere end sådan som man ser det på hjemmesiden:) har du lagt skridsikker under?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen,
      Jeg er ked af at der er gået 100 år siden dit spørgsmål! ;) Jeg har faktisk gjort det at jeg har smidt tæppet ovenpå det tæppe vi havde i forvejen i stuen og på den måde fået et ekstra tykt og hyggeligt gulvtæppe...og samtidigt udnytter vi det skridsikre underlag det andet tæppe har på bagsiden. Men det er nok en god ide med et skridsikkert underlag. De fås jo i ruller til ingen penge i IKEA. Og hvis du vælger at købe hos Ellos, så sørg endelig for at få rabat! Synes hele tiden at man kan få 30%, 40% og op til 50% på en valgfri vare, så det er lige med at holde øje med deres "ugens tilbud". :)

      Mvh Caroline

      Slet
  3. Hej Caroline
    Sikken skøn blog du har her!

    Er på udkig efter et stilfuldt gulvtæppe til mine småpigers børneværelse og overvejer Ellos' grå Helene-tæppe. Hvor høj er Lad os sætte os / lægge os på det dejlige og bløde gulvtæppe og lege-faktoren?

    Kh Charlie

    SvarSlet
  4. Hej Charlie,

    Tusind tak for de søde ord. Det glæder mig meget at høre at du kan lide bloggen.
    Mht til tæppet, bruger vores unger det meget til at lege på og ligge og se fjernsyn på, men jeg vil måske ikke anbefale det til helt små børn/et børneværelse, simpelthen fordi det - især i starten - "fælder" en del. Det synes jeg vil være synd for helt små barnehænder, hvis de små uldfibre skal drille. :) Håber svaret hjalp lidt!

    Kh Caroline

    SvarSlet
  5. Uha, så man har fibre i tøjet den første tid? Det er jo inte kul..

    Hvis du orker at anmelde yderligere, må jeg så høre dig om lidt mere? På Ellos' billede foldes det som en plaid; det ser let og tyndt ud. Er det derfor, du har lagt det over et andet tæppe?

    Tak ! Kh Charlie

    SvarSlet
  6. Hej Charlie,

    Det vil jeg meget gerne. Ja, det er rimeligt tyndt og med mine sorte gemacher i dag, kan jeg se at der stadig sidder fibre i tøjet. På den positive side er tæppet er blødt, så de kradser ikke. :)
    Men det er nu ikke fordi det er tyndt at jeg har lagt det over det andet tæppe. Jeg var bare lidt i tvivl om hvorvidt jeg skulle beholde tæppet da jeg pakkede det ud, da jeg havde forventet en lysere farve. Derfor lod jeg bare det andet tæppe ligge...og i løbet af ingen tid var jeg sikker på at tæppet skulle blive og så synes at det var skønt at det virkede ekstra tykt med det andet tæppe under. Haha, det er ikke lige mit smarteste indretningstip, men det fungerer super godt! Og jeg er SÅ glad for tæppet.
    Kh Caroline

    SvarSlet
  7. Det er også rigtig rigtig flot !

    Tak skal du have!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...